Współcześnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by profesjonalnie taki raport zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale również każdy strategiczny szkic tworzą od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem charakterystyki danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są także cykliczne konsultacje z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie finansowym, jak i planów ogólnych.